niedziela, 6 listopada 2011

Budowa połączenia ul. Żwakowskiej i Stoczniowców z ul. Glinczańską i Borową w Tychach. Inwestycja drogowa wsparta przez Fundusze UE "Cześć II"

Tychy można określić mianem miasta "elek". Podczas robienia zdjęć spotkałem chyba 10 samochodów szkoleniowych. Dlaczego o tym mówię? Otóż, nasze "gładkie" i szerokie drogi sprawiają, że kursy na prawo jazdy robią u nas ludzie z miasta oraz ościennych miejscowości. Kolejny projekt wsparty przez Fundusze Europejskie sprawia, że ogólny stan tyskich dróg staje się jeszcze lepszy. 


Jeszcze przed trzema laty ulica Żwakowska i Stoczniowców wyglądała tak:
publikacja, bip.umtychy.pl
Obecnie sytuacja wygląda zgoła inaczej:



Celem projektu była przebudowa układu ulicznego położonego pomiędzy ulicami Żwakowska i Stoczniowców oraz ulicami Borową i Glinczańską. 

W ramach projektu wykonano nową nawierzchnie na odcinku dróg: Gliczańskiej, Stoczniowców i Żwakowskiej. Wybudowano połączenie do ulicy Glinczańskiej i Borowej biegnące z nowego skrzyżowania typu rondo. Wzdłuż projektowanych ulic powstały chodniki i ścieżki rowerowe, doprowadzono kanalizacje, zainstalowano oświetlenie i połączono nowe drogi z dotychczasowym ruchem komunikacyjnym. 


Dzięki tej inwestycji, tak jak już wcześniej wspomniałem, poprawił się (już dobry) standard tyskich dróg. Polepszyła się ogólna komunikacja i zwiększyło się bezpieczeństw. Poprawie uległa także estetyka miejsca, co widać na zamieszczonych fotografiach. 



Całkowity koszt projektu: 4 234 148,00 PLN
Kwota dofinansowania z UE: 2 135 704 PLN


Okres realizacji: 2009-2010



Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013.

Jak oceniacie metamorfozę tego miejsca?

(stara fotografia opublikowana za zgodą Urzędu Miasta, pochodzi z publikacji ze strony bip.umtychy.pl, reszta, materiał własny)

7 komentarzy:

  1. Metamorfoza nieziemska! Świetnie to wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  2. Miejsce nie do poznania!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super! Bardzo estetycznie to wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobrze skomponowany post, jeden z lepszych...

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak powstają nowe osiedla to jak najbardziej wtedy buduje się również i nowe drogi. Właśnie dlatego jestem zdania, że bardzo ważną sprawą jest mieć fajne i eleganckie mieszkanie. Ja zdecydowałem się na zakup mieszkania w Gdyni z oferty https://www.eurostyl.com.pl/oferta/nowe-mieszkania-gdynia.html i wiem już, że wybrałem bardzo dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  7. Raczej nad tym się nie zastanawiałam, ale gdy chodzi o mój dom to ja chciałam mieć indywidualnie wykonany projekt. W każdym razie dziś dokładnie wiem, że właśnie biuro projektowe https://zarzycki-konstrukcje.pl/ takimi działania się na pewno zajmuje.

    OdpowiedzUsuń